Music trends

OR brain-washing ?!?!?

M-am trezit de dimineata si am pornit radiolui: „Hmmm!!! again, aceeasi melodie?!?!? ce naiba astia nu mai au nimic nou” – si m-a trasnit, de doua luni aceleasi 4-5 melodii. Imi aduce aminte de copilarie atunci cand, Bomfunk MC’s cu a lor „Freestyler”, ori Lou Bega cu „Mambo no 5” stateau in topuri luni intregi.

Oricum stateam sa ma intreb daca intradevar mai merita sa dai pe post aceleasi melodii – unele mai bune, altele mai slabe – in incercarea de a le transforma artificial in hit-uri. Se pare ca merita altminteri nu vad de ce ar face-o. In plus vrand nevrand in masina tot mai dai drumul la radio, ca nu beneficiezi de luxul de a asculta absolut ce vrei pe postul online pe care l-ai descoperit intamplator, si tot intamplator ai vazut ca iti place la nebunie. Prin urmare esti indopat cu aceleasi melodii, pana inevitabil ajungi sa le accepti si chiar sa le gusti (repetarea este mama invatarii, nu?!?).

Marii moguli ai muzicii creeaza un „hit” – cheia succesului este aproape de fiecare data aceeasi: o tipa sexy fara prea multa voce (da nu-i bai ca se sintetizeaza), ori un tip aratos cu voce suava care sa cucereasca sufletul femeilor; apoi o linie melodica simplista, cu 4-5 strofe atasate (din care 2-3 sunt de refren) si cat mai mult bling-bling, ice (adica diamante, si briliante), masini tari (peste 100 K), femei dezbracate, haine scumpe, un clip care sa rupa gura targului si ca lovitura de gratie multa promovare.

De ce promovare? si ce promovare? pai reclama e inima comertului, si in plus cum adica ce promovare?!? pai e simplu investeti 1 leu si scoti 10: dai de un milion de ori aceeasi melodie (pb singura care a iesit hit de pe albumul respectiv) la radio, la Tv, faci cumva ca domnisoara/domnisorul sa apara cat mai mult in periodice, jurnale mondene, reviste de muzica, de style, de casa&gradina si oamenii brain-washed de atata repetitio se reped si iti cumpara albumul… so ca prin „magie” ajungi sa iei discul de aur pentru vanzari.

Si la final mi-am permis sa fac un mic top cu cele mai difuzate 4 melodii pe radiourile locale (si cam singurele):

1. DiscoBitch (Kylian Mash & Laurent Konrad) – C’est beau la petite bourgeoisie (ii dau premiul pentru insistenta si prea-curvie)

2. Rihana – Disturbia (premiul special pentru stress)

3. Christophe Mae – C’est ma terre (are sanse sa fie mai ok)

4. Zaho & Tunissiano – La roue tourne (premiul pentru versuri cretine)

5. Magic System – Zougloudance (asta vine tare din urma! mai am nevoie de timp inainte de a-l premia)

Anunțuri

5 gânduri despre „Music trends

  1. Pingback: Dance and clubbin’ TOP 5 (second edition) « Franta ori piramidonul rosu?!?

  2. Pingback: TOP 5 Youtube « Franta ori piramidonul rosu?!?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s