Biometriaaaa salveaza Romania!!!

Se pare ca pana la urma o sa ajungem sa ne indesam cipuri si alte „gadget”-uri in rect (noi si puscariasii) fie ca vrem fie ca nu vrem. Ne obliga statu’ a naibii libertate de a alege, o sa ajungem ca in Anglia (mai exact Londra) sa ne verifice statul de cate ori facem sex pe saptamana, de cate ori ne spalam pe picioruse, ne stergem nasucul finut s.a.m.d totu cu ajutorul magnificelor camere stradale. A vazut cineva filmul Gataca?!? I did si e fooooarte asemanator cu cazul nostru.

Da stiu nu suntem singurii si nici primii, am putea fi catalogati drept „caruta” Europei si nu numai dar acum problema care se pune e urmatoarea: de ce trebuie neaparat sa decida statul ce este bine pentru mine? Come on!!! de ce nu ar ajunge o amprenta, o fotografie, un nume si un prenume?

Sunt lucruri pe care statul nu e obligat sa le stie si pe care nici nu as dori eu ca cetatean ca el sa le stie, cu atat mai putin cu cat eu nu afectez cu nimic libertatea celorlalti cetateni si nu incalc nici legile unui stat. Sincer vorbind nu vreau ca statul sa ma urmareasca prin satelit si in cea mai mica vagauna a pamantului si nici nu vreau ca statul sa-mi masoare glicemia de la distanta! Vreau sa am dreptul la propria-mi intimitate, fara sa fiu injectat in vene cu cipuri inca de la nastere.

Pasaportul biometric este un lucru bun intr-o lume perfect corecta unde informatiile despre tine raman private si sunt 101% sigure. Cel mai des ti se spun urmatoarele: „datele dumneavoastra sunt confidentiale si nu vor putea fi folosite decat cu acordul dvs.” culmea e toti am auzit asta si totusi bazele de date sunt publice, respectiv tranzactionabile si in mod cert niciodata atat de sigure.

Nu doresc ca Microsoft (ca am inteles ca micul gigant se ocupa de implementare software a proiectelor de acest tip) sa aibe acces la numarul meu de la pantof si sa ajung sa fiu sunat de alte companii sa-mi propuna incaltari pentru platfus, asa cum ne suna bancile (cei care au avut macar odata o informatie data unei banci stiu despre ce vorbesc). Si asta este doar un exemplu de suprafata who knows maine poimaine de ce m-as putea face brusc vinovat…

Lasă un răspuns

