The Easter Egg vs. the Easter Bunny

easter-bunny

Si maine este Pastele Ortodox, la noapte fiind Invierea, dat fiindca sunt de aceasta religie ma simt cumva legat de aceasta zi si totusi….

Este primul an in care-mi petrec Pastele singur, mai exact fara familie, fara prieteni, fara iubita caci na everybody este in Romania si eu m-am auto-exilat aici in Franta.  Toti cu care mai vorbesc ma intreaba daca nu ma simt cumva aiurea ca-l sarbatoresc asa… si ma compatimesc … Come on, my friends,  nu este sfarsitul lumii (sau cel putin asa sper)! tot incerc sa le spun ca nu ma simt asa rau pe cat s-ar putea crede, respectiv sa-i conving ca eu chiar nu am nicio problema cu acest lucru! In plus atata timp cat exista cel putin o persoana care se gandeste putin la tine in mod cert nu esti singur in viata (PROFUND NU?!?)!

Nu o sa intru in povesti sterile despre ce inseamna Pastele pentru mine si despre toate implicatiile religioase ale acestei sarbatori (oricum de cateva zile numai asta se scrie pe blogosfera, simboluri, simbolistica, teorii conspirationiste – poti citi TOT despre aceasta zi), eu am luat sarbatoarea ca atare, ca orice sarbatoare importanta si cam atat.

Am insa o nedumerire: de ce pentru unii/unele culturi simbolul pascal este Oul in timp ce pentru altele Iepurele ??? stiu explicatia religioasa, cum am descoperit-o de curand si pe cea istorica, insa nu asta ma intereseaza. Eu sunt foarte curios de ce ai alege tu ca individ care nu este in totalitate legat la ochi de traditie un simbol sau un altul?!?

Am descoperit cu uimire ca aici, de Pastele Catolic, conteaza foarte mult in ce zona a tarii te aflii in Lyon ai ca simbol: pestele, spre Germania, in Alsacia si Lorena, ai oul inrosit, mai la nord iepurele dar si oul s.a.m.d. desi sunt toti „la fel de catolici„. Ciudat…

Oricum i like bunnies/rabbits da asta nu ma impiedica sa ma infig in urechile lor de ciocolata, iam-iam-iaaaam. Iar ca sa ma confesez si eu, acum la final, am inrosit si eu oua… ma rog nu au iesit ele tocmai rosii ci mai degraba in valuri si pistrui…. insa e prima oara cand fac deci sunt mandru de mine!!! urmeaza totusi si o parte proasta ca dupa cum a fost destinul se pare ca nu o sa pot ciocni cu ele ca sunt „ciocnite” ele toate… da na, macar dau bine pe platou.

Si voi my padawans voi ce preferati the Easter Egg sau the Easter Bunny???

LET THE BATTLE BEGIN!!!

2 gânduri despre „The Easter Egg vs. the Easter Bunny

  1. pai iepurasul e doar un pretext in plus sa ne indopam cu ciocolata!:)))
    unde se pomeneste in tot episodul invierii de iepuras?!:)))
    miel-checked
    oua rosii-checked
    pasca-checked
    iepure-wtf?!:))sub cruce,langa cruce,pe cruce?well not a damn bunny in there!:)
    joyeux…Paste!!:)

Lasă un răspuns

