Cu Peugeot-ul sau cu Pegios-ul

Ieri seara la inchiderea editiei:

Subsemnatul (adica eu) a fost „premiat” cu o mica amenda pentru depasirea timpului regulamentar de parcare. Nu ar fi fost nimic „morally unfair” caci am ales rational sa ma supun riscurilor;  nu am fost insa singurul freerider – o gandire paradoxala de tipul celei blatistului, ne-a impins pe mai multi spre o asemenea incalcare a regulii. Apare totusi o dilema mai mare: cum naiba se face ca eu, parcat pe la jumatatea strazii, am amenda cu nr. 1??? Asta da situatie dilematica… ei bine nu pot decat sa speculez de ce eram singurul cu amenda dar asta nu ajuta cu nimic, „alea jacta est!” zicea candva Caesar.

Si uite cum mi-am amintit eu cat de bun e mersul pe jos (ori cu bicicleta, asta daca nu ti-o fura careva), mai ales in orasele supra-aglomerate unde un loc de parcare este aproape imposibil de gasit, iar noxele fac aerul aproape irespirabil. Citeam deunazi un top pe care Jeremy Clarkson (il cunoasteti pb. de la emisiunea Top Gear) il facea pentru ziarul englez The Times cu cele mai bune 25 de masini (il puteti gasi aici) si vedeam in acelasi timp, in minte, haosul din Bucuresti sau Paris; ambuteiajele interminabile, orele pretioase pierdute complet aiurea ruland mai incet decat o caruta trasa de o martoaga, s.a.m.d. Eu nu am fost niciodata un ecologist zelos insa, privind dintr-un punct de vedere practic, am ajuns la concluzia ca am nevoie de un nou mijloc de transport (mai practic si mai indemanatic) pentru atunci cand voi reveni in Bucuresti. Am facut prin urmare o lista cu optiunile posibile (intr-o ordine aleatorie):

  1. Smart (tot masina dar o poti parca pe 1 m2, daca te superi putin o urci cu liftul pana la 4)Smart-Fortwo-Brabus
  2. Bicicleta (una plianta ca sa o poti cara in rucsac, sau, ma rog, o poti pune sub birou)

Bicicleta plianta

3.  Segway (GENIAL! dar la 8000 de euro pret de pornire e putin cam scump, sincer cred ca merita; si pentru gropile din Bucuresti exista si versiuna all terrain)

segway4. Motor (pasiune mai veche, cred ca e transmisa genetic – destul de manevrabil in oras, consuma putin, dar as avea nevoie de carnet si de garaj, plus ca e un sport scump din multe puncte de vedere)

Triumph5. Role / Trotineta (ambele sunt foarte lejere si bune pentru oras, le poti inghesui oriunde si merg si pe trotuar, insa gropile le pun mari probleme)

trotinette2role6. Pe gios-ul + mijloacele de transport in comun (solutia asta nu-mi surade mai ales stiind ce aglomeratie e prin autobuze, cat de rar vine metroul si ce prost sunt deservite anumite zone ale capitalei) = „naspa”

Ramane sa ma decid pana la urma cu ce sa-mi inlocuiesc masina in drumurile de zi cu zi. Acum se mai pune si problema vremii, ca daca ninge putin sau ploua ramai doar cu Segway si Smart caci restul sunt inutile. Oricum sunt hotarat sa-mi schimb stilul de viata si sa renunt sa mai ma duc sa-mi iau ceai pe 4 roti… in plus refuz sa mai mai „expun” stresului zilnic pe care orice sofer bucurestean il suporta!

Anunțuri

7 gânduri despre „Cu Peugeot-ul sau cu Pegios-ul

  1. Segway-ul e genial, ai o senzatie foarte misto cand te dai pe el 😀 Problema e ca nu prea e acceptat de legislatie ca mijloc de transport, ergo nu poti circula cu el nici chiar ca pieton, nici chiar ca vehicul. La pretul ala, cumperi mai repede o masina 😐 Si pe la noi au aparut mai multi biciclisti, ce face criza ecologia asta din om!

    Cat despre efectul free rider, parca la noi e mai frecvent ca oriune – in mijloace de transport, in „hai lasa-ma si pe mine sa intru la spectacol, ca suntem prieteni”, „hai si tu ca te cunosc” and so on :)) Natiunea lu’ PCR (Pile, Cunostinte si Relatii)

  2. @alphadog: si mie imi place bicicleta da nu prea ai unde sa te dai cu ea, sau pe unde sa mergi pana la munci
    @luana: ehh draci…ai nevoie de autorizatie si pentru asa ceva?!? Da pentru cerc ai nevoie, ca ma duc sa ma dau cu cercul! Stiam de o lege stupida care face imposibil sa circuli cu scuterele cu 3 roti (sau orice motocicleta cu mai mult de 2 roti) da de Segway nu stiam. Lasa ca e bine sa fim mai sportivi, ca suntem un popor cam sedentar

    Da sunt de acord, da cred ca e si din obisnuinta (PCR) si din lipsa de conditii si salariile relativ mici, ceea ce il fac pe om sa se gandeasca de 2 ori cand platesti un bilet la tren/autobuz/metrou.

  3. In principiu trebuie sa faci un compromis,intre ceva motorizat sau ceva „la efort”!Sfatul meu e sa bagi tare la pedale pe bicicleta decat sa te chinuii chiar si cu smartul ala caraghios si inutil si cu grozaveniile cele mai de soi!Bonusul ar fi si efortul fizic si/sau mentinerea sanatatii.Servus

  4. propun pejosu` ala. E mai sanatos. Incet si sigur.. (ca un cadillac, pac pac). Serios. A! si inca un miiiic amanunt. E cam gratis 😀

  5. @Cristian: da sunt un fan al bicicletei, dar ce faci iarna, cand ploua, si in general ca nu ai piste de bicicleta
    @iamafrog: pejosul e bun daca jobul tau e la maxim 30 de min de mers daca nu devine obositor! True e gratis si cum zicea si Cristian putin exercitiu fizic face minuni

  6. mnoh. Smartu` pica din start. Singurul avantaj e ca o parchezi usor, but besides that e tot o masina, tot o „cutie” in care mai arati si penibil. (mie nu imi plac smarturile si in general masinile fuuuarte mici).. O bicicleta cre`ca ar fi mai mult decat OK.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s