„A cersi sau a nu cersi?!?”

Aceasta este intrebarea!

Si probabil de raspunsul la ea atarna si solutia crizei economice adanci (precum o hazna) in care ne aflam! Acum ca orice om sanatos la cap tu cititorule ma vei intreba ce sunt intrebarile astea in stil hamletian… Trecand azi pe langa un cersetor am avut revelatia necesitatii acestei intrebari. Pai cum sa nu noi cersind ne-am scos de fiecare data ! Ne-am milogit sa intram in NATO, ne-am milogit sa intram in UE, ne-am milogit sa ne scape de Ceausescu, ne-am milogit sa ne imprumute Banca Mondiala si FMI-ul (ca sa ne indatoram pana peste cap), am  cersit privatizarea pe 1 dolar, am cersit si noi un loc in „lupta [sfanta] impotriva terorii”, ne-am milogit sa se faca baze militare la noi, sa vina OMV sa cumpere PETROM  s.a.m.d. Prin urmare logic ar fi sa „cersim” si  scaparea de criza, dar cui?!? Aceasta da problema!!!

Pe oriunde te duci, de orice dai, orice ai citi ori viziona, asta-i singurul cuvant pe care il auzi CRIZA. Joburi nus’, salarii nus’, pensii nus’, sporiri salariale ?!? poate doar in vise; si am ajuns sa cersim o munca, drepturile salariale, sa nu fim trimisi in somaj tehnic, sa nu se trezeasca Boc cu fata la perna, sa fi avut guvernantul X o partida de sex pe cinste cu o seara inainte, sa… sa… si sa… Si totusi, tot cersetorii prospera! Parca realitatea ar fi rupta din filmul lui Nae Caranfil: Filantropica, important e sa ai o „poveste!

6 gânduri despre „„A cersi sau a nu cersi?!?”

  1. mi-a placut f mult filmul asta.m-am uitat de 3 ori la el si m-as mai uita!
    cat despre ce-ai zis cu cersitul si milogeala,ai perfecta dreptate.nu suntem in stare,din nefericire, sa facem nimic singuri si atunci ne milogim pentru tot,fara pic de mandrie.
    asta doare.

  2. Cu putina atentie si un minim de istorie stiuta aflam ca ne milogim inca de pe vremea lui Burebista.Asadar,de ce oare ne miram?Prostii mor dar prostia e nemuritoare si asta e un popor etalon ptr aceasta!

  3. @Zeitgeist: Multumim pentru recomandare, le-am vazut acum ceva vreme. Merita vazute numai ca trebuie sa accepti in substrat ideea unei conspiratii mondiale si tot felul de alte teorii ale conspiratiei
    @Ioana: Da filmul chiar este unul bun, Nae Caranfil este un regizor de prima mana; cat despre mandrie: „ce-i aia?”, noi confundam fumurile incornorate si cocosesti cu mandria.
    @Cristian: Cristi nu m-as duce atat de departe, din varii motive, printre care cateva razboaie de reintregire a neamului si o gramada de batalii sangeroase pentru neatarnarea neamului s.a.m.d. Eu sunt de parere ca am avut si momente in care noi ca popor am avut „coloana vertebrala”, am fost mandrii, viteji si relativ corecti, dar mai ales am ales sa luptam nu sa ne milogim. Oricum totul depinde de cum interpretezi istoria!

Lasă un răspuns

