WoW cea mai profitabila masina de facut bani…

De la U.S. Mint incoace

WoW

Navigand din pagina in pagina, ca un bondar virtual ce is, am dat intamplator peste o stire legata de massive multiplayer online R.P.G-ul (MMORPG) WORLD OF WARCRAFT, cel mai adictive joc de la Supaplex si Bricks (pentru cei mai „tineri”: Solitaire, Mario, Tetris sau Snake pe Nokia) pana in zilele noastre.

Brusc, mi-am amintit ca am si eu doi prieteni care isi pierd o buna parte din tineretea lor jucand acest joc. Au devenit chiar mari pasionati, ce intalniri la bere, ce pescuit ori fotografie, mai bine: intalniri online cu prietenii din joc, iesiri la bere cu comunitatea de pe serverul X, instante alaturi de alti 24 de razboinici: paladini, vanatori, samani, pungasi, druizi sau magi.

Ma simt totusi nevoit sa recunosc ca este un joc complex, i-am vazut jucand si mi-am dat seama ca nu este de mine, mult prea complicat; prea multe quest-uri, prea multe butoane, un joc care iti forteaza la maxim capacitatile tale de gamer. Iti trebuie rabdare si multa pasiune sa ajungi cu un erou la levelul maxim de 80, trebuie sa inveti sa interactionezi cu multi oameni eroi (nu degeaba este massive multiplayer) si sa fii intradevar dedicat „trup si suflet” jocului in sine si comunitatii WoW.

World of Warcraft a generat o cultura proprie, este un lifestyle , este the new pop culture. Un trademark ce marcheaza generatii intregi.

Si totusi cam cat de mare este toata aceasta afacere, citand articolul, sau mai bine zis citandu-i pe cei de la Blizzard Entertainment (dezvoltatorul acestui joc) mai mult de 12 milioane de jucatori isi incearca fortele in lumea virtuala. Totusi de ce e nevoie sa tii „in priza” toti acesti oameni, pai tot dupa Blizzard: 20.000 de computere, 75.000 de core-uri si un total de 1,3 pentabiti (adica 1,3 miliarde de MB) de spatiu de stocare.

Vreti mai mult?!? 5,5 milioane de linii de cod, 7.650 de quest-uri si aproximativ 70.000 de spell-uri.

Si ca sa revin la ce m-a mirat cel mai mult! Premiile acordate jucatorilor in cei 5 ani de WoW??? Un mizilic de 4.449.680.399 aur ca loot! That’s a lot of playing si o gramada de monstrii ucisi!

Acum stateam sa ma gandesc, cat de profitabila este intradevar aceasta afacere?!? 12 milioane de oameni doar pe servere oficiale, pe langa care se mai adauga si cei care nu-si platesc abonamentul dar joaca jocul cumparat (jucand pe servere free)! Exista oare premii?? am aflat de la acelasi bun prieten ca nimeni nu castiga nimic „in real life” si ca totul este pure virtual reality.

Pe scurt cei de la Blizzard se pare ca au dat lovitura. Vanzatorii de vise au tintuit in fata monitorului o gramada de oameni, au scurtat distante de mii de km, au depasit granitele statelor si a continentelor, au facut ce multe mari puteri nu ar putea decat sa viseze.

Stateam sa ma gandesc ce ar spune un J.D. Rockefeller ori un Adam Smith despre aceasta lume virtuala si despre potentialul ei economic enorm… I mean cum poti sa vinzi oamenilor iluzii si totusi tu sa castigi lucruri reale si palpabile?!?

Acestea fiind spuse cred ca o sa ma intorc la Pro Evolution Soccer-ul meu, ca daca tot nu am jucat fotbal in copilarie, macar sa o fac acum!

O seara placuta internautilor!

Anunțuri

6 gânduri despre „WoW cea mai profitabila masina de facut bani…

  1. In calitate de unul din cei doi prieteni vizati de articol (si in continuare doresc sa folosesti timpul trecut, k nu ma mai joc) sunt in masura sa fiu de acord cu ideile tale. Este o industrie, este o cultura (creata incet-incet de jucatori pasionati… pe principiul unei singure persoane care arunca un zvon si a 1.000 de oameni care il transforma in fenomen, credinta sau fanatism) si este o realizare tehnica de exceptie ce trebuie pana la urma apreciata.

    Problema interesanta (una din ele cel putin) este cine este de „invinuit” pentru acest fenomen si impactul puternic care il are asupra tinerilor. Poti da vina pe producator pentru ca scoate asa ceva pe piata, fiind constient de psihologia maselor, si intretinand fenomenul, avand grija sa nu ramana gamerul fara o tinta noua de atins? Sau singurul vinovat real e chiar omul care cu buna stiinta cumpara jocul, plateste taxa lunara si refuza sa se ridice din scaun pentru ca vrea sa mai incerce odata sa omoare un boss?

    I would say blame the person… Este un viciu usor, asemenea alcoolului – in consumi fara masura si devii alcoolic si mori de ciroza; il consumi in cantitati mici, este o placere si o relaxare. WoW este un fenomen din cauza oamenilor care il joaca si il venereaza, sunt si alte jocuri similare fara asemenea succes. Kill all WoW players and that world will crumble!

    P.S.: Mi-am facut prieteni buni acolo, chiar si o iubita, for a time (stiu cateva cazuri de sot + sotie care se joaca impreuna)… deci se poate spune k e un fel de messenger/hi5 cu grafica mai buna 😛

    • Bogdane, nu pot decat sa iti spun ca ai perfecta dreptate in urmatoarele puncte:

      1. da sincer pe tine te vizam
      2. este o industrie si o cultura, asta spuneam si eu
      3. este demn de apreciat nivelul tehnic atins
      4. cererea deschide poarta ofertei
      5. poate fi o buna platforma de socializare

      Cu ce nu sunt de acord:

      a) Nu trebuie intotdeauna blamat omul, daca privim WoW ca un drog ce creeaza dependenta atunci putem spune ca developper-ul a creat ceva adictive! Mai exact trebuie sa vedem care sunt motivele pentru care acel om nu se ridica de pe scaun, de ce isi rateaza viata, pe scurt de ce apare acest viciu? nu trebuie oare sa existe un control si asupra acestor vicii?? Eu cred ca ar trebui mai degraba sa blamam societatea care refuleaza acesti oameni si ii inchide intr-o alta lume idealizata.

      b) Nu! kill all WoW ppl si the world will have 12 milion active, anchored in real life, with a life&family&passions ppl. Only Blizzard will crumble

      c) Da! poti da vina pe producator fiindca exploateaza anumite patternuri psihologice ale indivizilor! E ca si cum ai transforma indivizi perfect sanatosi in roboti cu buna stiinta; exista un cod moral ce trebuie respectat, chiar nu poti face profit prin orice mijloc! Modul in care ei fac profit poate da nastere unor probleme etice grave!

      d) Nu cred ca online-dating poate inlocui comunicarea si cunoasterea live a partenerului, sa nu uitam ca stim cu totii ca acest spatiu virtual este un loc al „iluziilor”, al furtului de identitate, al „minciunilor realiste”!

  2. Stiti de ce sunt eu fff fericit?ptr ca nush cu ce se mananca acest joc,nush cu ce se intinde pe paine sau daca e tratabil cu mamaliga,nush nimic despre el decat ca e al naibii de nashpa daca esti un om activ de fel!Mie mi se pare… JUNK!!! :))

  3. @JeAnne Dark: vezi tu exact aici este problema, de la un banal joc (ceva distractiv menit sa te destinda) el a devenit „un fleau social”! In plus nu trebuie sa uitam ca au existat oameni care au murit jucand…

    @Cristian: Mahh acum nu poti sa judeci atat de aspru doar pentru ca tu esti un om activ caruia il lipseste timpul necesar descoperirii acestui joc! El este chiar bun, dar el nu exceleaza prin acest aspect ci prin faptul ca este motorul unei noi culturi pop! Gaming culture!

  4. Pingback: Star Wars: The Old Republic « Franta ori piramidonul rosu?!?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s