2012

2012

Weekend-ul asta am ajuns prin Bucuresti (am sa va povestesc intr-un post viitor ce am mai facut p’acolo) si cum vremea nu a fost tocmai excelenta pentru plimbari prin parc, am zis sa mergem la film. Dupa o scurta discutie preliminara am ales 2012 – cel mai asteptat film al anului asta.

Toate „indiciile” ma trimeteau la ideea ca va fi un film bun, sau cel putin peste medie, iar eu, ca mare cinefil, mi-am zis ca merita sa dau banii pe biletul de cinematograf. Un film sub regia lui Roland Emmerich ce este „parintele” unor „succesuri” rasunatoare precum:

nu avea cum sa fie unul chiar prost.

Ca fapt divers, eu ma ghidez dupa o clasificare foarte simpla: exista 2 tipuri de filme: BUNE si PROASTE. Alea bune sunt si ele de doua mari tipuri: bune de vazut in cinema si bune de vazut acasa. Stiu ca pare cam drastica si rigida impartirea asta dar simplifica cu mult situatia.

Ei bine… chiar a meritat, este un film bun. Nu exceleaza prin profunzimea scenariului si nici prin complexitatea personajelor (John Cusack interpreteaza un rol chiar facil/usor in comparatie cu talentul sau actoricesc – lipsa de complexitate ce se vede si in conturarea celorlalte personaje) – prin urmare nu o sa vedem vreun Oscar pentru cel mai bun actor intr-un rol principal, cum nu o sa-l vedem nici pentru cel mai bun scenariu; in schimb, mai mult ca sigur, il vom vedea nominalizat pentru filmul cu cele mai bune efecte speciale.

Desi plin de mici „erori” si cu un story-line destul de superficial, 2012 este un block-buster (no doubt about it). Efectele speciale sunt de domeniul fantasticului si te tin cu ochii lipiti de ecran pentru mai mult de 2 h. Filmul abuzeaza de „scapari la limita” si de scene supra-realiste (totul se duce de rapa numai personajele  principale scapa de fiecare data), ii lipseste realismul si „neasteptatul„, dar compenseaza din plin prin monumentalitatea scenelor apocaliptice. De la Titanic incoace dramatismul nu a fost in acest mod exprimat.

Filmul este o Apocalipsa continua ce se plaseaza in momentul 21.12.2012. Desi cu final predictibil, desi liniar, desi lipsit de realism ori de interpretari magistrale, 2012 este un film excelent ce merita vazut pe marile ecrane. In plus exista o doza de umor Hollywoodian ce prasara intreg filmul, facand din el un S.F. „monumentalo-apocaliptic” dar comic (way above average pentru acest stil de film – undeva aproape de Independence Day, poate chiar mai bun).

Acum partea mai dificila, notarea:

Stil: S.F.  apocaliptic cu nuante comice

Scenariu & story: catelus

Interpretare: gaina de curte

Efecte speciale: Zeu

TOTAL: 6,5 / 10

Va adaug si trailerul cu recomandarea sa-l vedeti totusi in cinematografe (in digital daca va tine portmoneul):

13 gânduri despre „2012

  1. Si eu am vazut filmul .. Imi place super mult insa consider ca nu e un film pe care sa il vezi acasa . Cel mai frumos e la cinema .. Are prea multe efecte iar acasa se pierde din gust ..

    P.S : nu uit de cafeaua aia :))

  2. Stimabile,ingineria acum este de 4(patru) ani asta insemnand ca teoretic trebuia sa termin!Teoretic numai…practica….e altceva 😀 Si totusi…in Oltenia acest film va fi vizionat doar de nepotii mei …. =))

    • Prin urmare esti cu munca delegat acolo! Ehh lasa ca si in Oltenia gasesti net 😛 Munca usoara si pune mana si termina facultatea aia domn’ inginer, sa ma mandresc si eu cu un prieten inginer :))

  3. Da sa traiti!Am inteles sefu’ :)) app in Oltenia netul e furnizat de rds prin intermediul soarecilor pe rotita sau a manivelelor cu strigate si bice

  4. Pingback: Vizitati Casa Poporului « Franta ori piramidonul rosu?!?

  5. Pingback: Grado 3 « Franta ori piramidonul rosu?!?

Lasă un răspuns

