Bisso Na Bisso TOP 5

Delectandu-ma cu diverse clipuri postate pe YouTube mi-am amintit de o trupa franceza de hip-hop, formata din 8 congolezi, pe numele ei Bisso Na Bisso. Imi amintesc ca in acea perioada (1999-2000) imi placeau la nebunie, ii ascultam pe caseta (curtoazia unor prieteni frantuji) si de fiecare data le urmaream clipurile pe M6. Nu erau atat de cunoscuti, ori de celebrii ca altii, precum: N.T.M ori Mc Solaar, dar pentru mine au reprezentat o perioada importanta din viata mea adolescentina. In acei ani am intrat pentru prima oara in contact cu noi sound-uri ce mi-au slefuit cultura muzicala; am descoperit si alte forme hip-hop, diferit de ce ascultasem pana atunci (american underground, old-school, ori cu influente raggae  si ragga Jamaican). Hip-hop cu influente spaniole (Cypress Hill – ce cantau in spaniola la inceput), cu puternice infuzii de sound-uri Africane  si ritmuri de rumba (Bisso Na Bisso), cu infuzii disco si digital dancehall (Saian Supa Crew), acid jazz (Mc Solaar),  underground francez (Bouga), ragga francez (Raggasonic), si poate cel mai important, cu puternice influente africano-magrebiene (I.A.M.)… Ehh! ar mai fi de vorbit si de Manu Chao ori Zebda,  dar pentru moment, atat.

Locul I

Locul II

Locul III

Locul IV

Locul V

Un gând despre „Bisso Na Bisso TOP 5

  1. Pingback: Zebda TOP 5 « Franta ori piramidonul rosu?!?

Lasă un comentariu